Storing?

Heeft u een storing aan één van uw apparaten? Meld deze dan via het storingsformulier.

Meld hier uw storing

Meestgestelde vragen

Op zoek naar een antwoord? Onze zelfhulpsectie is de snelste manier om hulp te krijgen. U vindt hier antwoorden op veel onderwerpen, waaronder de betalingsopties die beschikbaar zijn bij VDW CoolSystems.

Bestellen

Wat zijn de verzendkosten?

Voor orders onder de € 350,- excl. BTW berekenen wij binnen Nederland € 6,95 verzendkosten.
Voor verzendingen naar België berekenen wij € 14,95 verzendkosten ongeacht de hoogte van het orderbedrag.

Alle apparatuur worden standaard door onze eigen vakmensen geleverd, zo bent u tijdens het afleveren ook verzekerd van kwaliteit.

Pakketverzendingen worden verzorgd door DHL en zijn d.m.v. track & trace te volgen.

Wat is de levertijd?

Artikelen die op voorraad zijn worden in principe binnen 5 werkdagen geleverd. De levertijd van artikelen die niet op voorraad zijn, is afhankelijk van de levertijd van de fabrikant. U wordt hierover zo snel mogelijk geïnformeerd.

Kan ik mijn bestelling wijzigen?

Wanneer u een bestelling hebt geplaatst en deze wilt wijzigen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt kiezen voor betaling via iDEAL of Bancontact (Mister Cash). Daarnaast is het mogelijk om op factuur te bestellen, het betalingstermijn is 30 dagen.

Hoe annuleer ik mijn bestelling?

U heeft het recht om uw order binnen 5 werkdagen zonder opgave van reden te annuleren. Een annulering kunt u per mail aan ons doorgeven o.v.v. het ordernummer. Eventuele annuleringskosten vanuit de leverancier zullen aan u doorberekend worden.

Hoe kan ik een artikel retourneren?

U heeft het recht om uw bestelling 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren. Het volledige orderbedrag incl. order- en verzendkosten zal dan gecrediteerd worden. Verzendkosten voor het retour sturen zijn voor eigen rekening.

Producten die niet geretourneerd kunnen worden zijn:

  • Maatwerk en speciaal bestelde of aangepaste producten.
  • Producten die uit de verpakking zijn gehaald.
  • Producten die beschadigd zijn door gebruik.


Wilt u het product retourneren, stuur dan een email naar info@vdwcoolsystems.nl en vermeld daarin het ordernummer en het artikel waar het om gaat. U ontvangt van ons binnen 2 werkdagen een reactie waarin we uitleggen hoe u het artikel kunt retourneren. Zodra wij het artikel in goede orde hebben ontvangen zal het bedrag gecrediteerd worden.

Bezorgen

Wat zijn de leveringsmogelijkheden?

Apparatuur wordt standaard franco over de eerste drempel bij goederenontvangst geleverd. Als optie bieden wij ook de mogelijkheid om een apparaat op een bepaald locatie om te ruilen of te plaatsen. Hiervoor berekenen wij op basis van nacalculatie per kwartier de benodigde tijd conform het huidige uurtarief van € 80,-.

Franco levering

  • Levering in de verpakking achter de eerste deur
  • Indien gewenst afvoeren oud apparaat (dient klaar te staan achter eerste deur)

Plaatsing op locatie

  • Plaatsen en aansluiten op de gewenste locatie
  • Indien van toepassing monteren lades
  • Afvoeren verpakkingsmateriaal
  • Indien gewenst afvoeren oud apparaat
  • Indien gewenst een korte instructie over de werking van het apparaat
  • Indien gewenst kunnen we ook kleine aanpassingen uitvoeren zoals het verwijderen of aanpassen van een kastombouw.
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Artikelen die als pakket verzonden worden, zullen door DHL bij u afgeleverd worden en zijn d.m.v. track & trace te volgen. Apparatuur wordt standaard door onze eigen transportafdeling afgeleverd, in dit geval wordt u een dag voor de levering gebeld door onze afdeling Planning.

Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?

Artikelen die als pakket verzonden worden, zullen door DHL bij u afgeleverd worden en zijn d.m.v. track & trace te volgen. Apparatuur wordt standaard door onze eigen transportafdeling afgeleverd, in dit geval wordt u een dag voor de levering gebeld door onze afdeling Planning. Indien u uw bestelling niet hebt ontvangen, neem dan telefonisch contact met ons op.

Hoe meld ik een bezorgklacht?

Wij doen ons uiterste best om uw bestelling zo snel en goed mogelijk op plaats van bestemming te krijgen. Mocht u niet tevreden zijn over de bezorging, neem dan telefonisch contact met ons op.

Reparatie & garantie

Hoe meld ik een storing?

Een storing meldt u eenvoudig via het storingsformulier. Bij een spoedstoring (binnen 24 uur) verzoeken wij u om naast deze melding ook telefonische contact met ons op te nemen. 

Hoe meld ik een artikelklacht?

Wat kan ik doen als het apparaat niet voldoet aan de verwachtingen? Mocht u niet tevreden zijn over een artikel wat u bij ons besteld heeft neem dan per mail of telefonisch contact met ons op. Samen zullen we dan tot een passende oplossing komen.

Kan ik mijn artikel laten repareren?

Onze vakkundige, inventieve monteurs kunnen in veel gevallen de reparatie op locatie uitvoeren. Gaat het om een complexere reparatie dan kunnen wij het apparaat ophalen en meenemen naar ons Repair Centre. Een reparatieaanvraag kunt u sturen naar service@vdwcoolsystems.nl. In deze mail geeft u aan om welk apparaat het gaat en een korte beschrijving wat u gerepareerd wilt hebben. Graag een foto van de kentekensticker van het te repareren apparaat meesturen.

Hoe lang duurt een reparatie?

Wij zullen er alles aan doen om de reparatieduur zo kort mogelijk te houden. Voor sommige onderdelen zijn wij afhankelijk van derden. Wij zullen u altijd op de hoogte houden van de voortduur van de reparatie.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantieperiode is per fabrikant verschillend. Neem contact op met onze afdeling Sales.

Bij occasions en demo modellen staat de garantieperiode vermeld bij de specificaties.

  •  Gratis levering vanaf € 350,-
  • Betaling via iDEAL of op factuur
  • 24/7 Storingsservice
  • Deskundig advies
  • +31 (0)345 582 546
Mijn winkelwagen

U heeft nog niks in uw winkelwagen

Verder winkelen