Storing?

Heeft u een storing aan één van uw apparaten? Meld deze dan via het storingsformulier.

Meld hier uw storing

Meestgestelde vragen

 

Wilt u snel een antwoord op uw vraag? Onderstaand vindt u de meest gestelde vragen met antwoorden. Uiteraard kunt u ook altijd contact met ons opnemen via +31 (0)345 582 546.

Bestelling

Wat zijn de verzendkosten?

Onder de € 350,- excl. BTW berekenen wij binnen Nederland € 6,95 verzendkosten.

Voor verzendingen naar België berekenen wij € 14,95 verzendkosten ongeacht de hoogte van het orderbedrag.

Bovengenoemde verzendkosten gelden alleen bij webshopbestellingen.

Bij bestellingen via de mail of telefoon hanteren wij afwijkende verzendkosten.

Wat is de levertijd?

Artikelen die op voorraad zijn, worden in principe binnen 5 werkdagen geleverd. De levertijd van artikelen die niet op voorraad zijn, is afhankelijk van de levertijd van de fabrikant. U wordt hierover zo snel mogelijk geïnformeerd.

Wat zijn de betaalmogelijkheden?

U kunt kiezen voor betaling via iDEAL of Bancontact (Mister Cash). Daarnaast is het mogelijk om op factuur te bestellen. Het betalingstermijn is 30 dagen, tenzij anders overeengekomen.

Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

Het annuleren of wijzigen van bestelling kan slechts plaatsvinden na uitdrukkelijk en schriftelijke toestemming van VDW CoolSystems B.V. Alle hieruit voortvloeiende schade en kosten voor VDW CoolSystems B.V. worden aan u doorberekend.

Hoe kan ik een product retourneren?

In het geval van consumentenverkoop heeft u gedurende 14 dagen na ontvangst van het goed het recht de koop te ontbinden door een daartoe strekkende schriftelijke verklaring, met uitzondering van maatwerk, producten die geen voorraadartikel en/of outlet artikelen zijn. In dat geval berekenen wij 35% annuleringskosten, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen. U dient de goederen ongeopend en ongebruikt binnen 7 werkdagen na ontvangst van een door ons aangeleverde retournummer en voor eigen rekening, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen, aan VDW CoolSystems B.V. retour te zenden.

Levering

Het geleverde product is beschadigd, wat nu?

Worden zichtbare gebreken of tekorten geconstateerd, dan dient u deze binnen 2 werkdagen na aflevering schriftelijk aan ons te melden. Niet zichtbare gebreken dient u binnen 7 werkdagen na ontdekking schriftelijk aan ons te melden. U kunt uw melding versturen naar info@vdwcoolsystems.nl o.v.v. ons ordernummer zoals vermeld op de pakbon.

Wat zijn de leveringsmogelijkheden voor apparatuur?

Standaard levering

  • Levering in de verpakking achter de eerste deur op de begane grond
  • Indien gewenst afvoeren afgeschreven apparaat (dient klaar te staan)

Plaatsing op locatie

  • Plaatsen en installeren op de gewenste locatie
  • Monteren van eventuele accessoires
  • Indien gewenst instellen van temperatuur en eventuele alarmen
  • Afvoeren verpakkingsmateriaal
  • Indien gewenst afvoeren afgeschreven apparaat
  • Indien gewenst een korte instructie over de werking van het apparaat
  • Indien nodig kunnen wij kleine aanpassingen uitvoeren aan bijvoorbeeld een kastombouw
Hoe wordt mijn bestelling bezorgd?

Pakketverzendingen worden door DHL bij u afgeleverd en zijn d.m.v. track & trace te volgen. Apparatuur worden standaard door onze eigen transportafdeling afgeleverd, in dit geval wordt u een dag voor de levering gebeld door onze afdeling Planning.

Wat als mijn bestelling niet is bezorgd?

Is uw bestelling niet geleverd op de door ons of door DHL aangegeven dag? Neem dan telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2).

Hoe meld ik een bezorgklacht?

Kwaliteit staat bij ons hoog in het vaandel. Wanneer de bezorging niet naar wens is verlopen, horen we dit dan ook graag van u. Neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2).

Reparatie & garantie

Hoe meld ik een storing?

Een storing meldt u eenvoudig via het storingsformulier. Bij een spoedstoring (binnen 24 uur) verzoeken wij u om naast deze melding ook telefonische contact met ons op te nemen via +31 (0)345 582 546 (kies optie 1). 

Hoe kan ik een reparatie melden?

Onze service engineers kunnen in veel gevallen de reparatie op locatie uitvoeren. Gaat het om een complexere reparatie dan kunnen wij het apparaat ophalen en de reparatie in ons Repair Centre uitvoeren. Een reparatieaanvraag kunt u sturen naar service@vdwcoolsystems.nl. In deze mail geeft u aan om wat voor apparaat het gaat en een korte beschrijving wat u gerepareerd wilt hebben. Graag een foto van de kentekensticker van het te repareren apparaat meesturen.

Hoe lang duurt een reparatie?

De reparatieduur hangt af van wat er gerepareerd moet worden en van de levertijd van de onderdelen. Wij zullen er alles aan doen om de reparatieduur zo kort mogelijk te houden en zullen u voortdurend op de hoogte houden van de status. Om deze periode te overbruggen kunt u gebruik maken van onze back-up apparatuur.

Wat zijn de garantievoorwaarden?

De garantieperiode verschilt per fabrikant en soms zelfs per model. Neem telefonisch contact met ons op via +31 (0)345 582 546 (kies optie 2) voor meer informatie.

Productinformatie

Waar moet een koelkast voor medicatieopslag aan voldoen?

De belangrijkste eisen waar een medicijnkoelkast aan moet voldoen zijn:

  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
  • Een stabiele binnentemperatuur tussen de +2°C en +8°C
  • Een alarmsignaal bij temperatuurafwijkingen

Daarnaast zijn medicijnkoelkast in veel gevallen ook uitgevoerd met een doorvoer voor een externe sensor, vorstbeveiliging, zelfsluitende deur, stroomuitval- en deuralarm. Ook is het verplicht om de interne temperatuur te bewaken met een temperatuurregistratie- en alarmeringssysteem.

Benieuwd naar de mogelijkheden of wilt u weten welk apparaat het beste bij uw proces past?

Neem contact met ons op via +31 (0) 345 582 546 (kies optie 2).

Wat houdt de DIN 58345 norm in?

DIN staat voor ‘Deutsches Institut für Normung. Het DIN vaardigt in Duitsland geldige normen uit. DIN 58345 is de norm voor koelkasten, welke gebruikt worden voor opslag van medicatie en vaccins bij een temperatuur van +5°C.

Een conform de DIN 58345 norm geproduceerde koelkast voldoet aan de volgende eisen:

  • Een stabiele bedrijfstemperatuur van tussen de +2°C en +8°C
  • Een omgevingstemperatuur om dit te garanderen tussen de +10°C en +35°C
  • Een veiligheidsthermostaat tot +2°C (de koelkast kan dus nooit kouder worden dan +2°C)
  • Stroomuitvalmelder die tenminste 12 uur een signaal kan afgeven met een eigen accu
  • Potentiaalvrij contact om meldingen door te kunnen sturen aan een gebouwbeheersysteem
  • Optische- en akoestische signalen bij temperatuurafwijkingen
  • Draagplateau’s die een belasting kunnen hebben van 100 kg/m²
  • Maximaal geluidsniveau 60 db(A).
  • Een door middel van een slot afsluitbare deur
Moet een medicijnkoelkast voldoen aan de DIN 58345 norm?

De DIN 58345 norm is een Duitse norm en wordt in Nederland gebruikt als richtlijn. Het is dus geen vereiste dat een koelkast voor opslag van medicatie en vaccins voldoet aan de DIN 58345 norm. Wilt u meer weten over de eisen voor een medicijnkoelkast? Kijk dan bij de vraag 'Waar moet een koelkast voor medicatieopslag aan voldoen?' of neem contact met ons op.

  •  Gratis levering vanaf € 350,-
  • Betaling via iDEAL of op factuur
  • 24/7 Storingsservice
  • Deskundig advies
  • +31 (0)345 582 546
Mijn winkelwagen

U heeft nog niks in uw winkelwagen

Verder winkelen
Direct contact
+31 (0)345 582 546